Reklamačný poriadok

Reklamačný poriadok spoločnosti Reda SK s.r.o.

Na zabezpečenie jednotného a správneho postupu pri vybavovaní nárokov z chybného plnenia pri dodaní tovaru (reklamácie) je vydávaný firmou Reda SK, s.r.o., Mlynské nivy 16, 821 09 Bratislava, IČO 47743476 (ďalej len predávajúci) tento Reklamačný poriadok.

1. Úvodné ustanovenia

1.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má tovar v okamihu odovzdania kupujúcemu alebo v okamihu odovzdania nezávislému dopravcovi k dodaniu ku kupujúcemu, pokiaľ je kupujúcim uplatnená v lehotách uvedených v článku 5. reklamačného poriadku.

1.2. Ak sa vyskytne u zakúpeného tovaru v záručnej dobe vada, má zákazník právo uplatniť nároky z chybného plnenia u predávajúceho (reklamovať).

1.3. Chybou sa rozumie zmena (vlastnosti) tovaru, ktorej príčinou je použitie nevhodného alebo nekvalitného materiálu, nedodržanie technológie, poprípade nevhodné konštrukčné riešenie.

1.4. Za vadu nemožno považovať zmenu (vlastnosti) tovaru, ktorá vznikla v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho používania, nedostatočnej alebo nevhodnej údržby, v dôsledku prirodzených zmien materiálov, z ktorých je tovar vyrobený, v dôsledku akéhokoľvek poškodenia užívateľom či treťou osobou alebo iného nesprávneho zásahu.

2. Povinnosti kupujúceho pri prevzatí zásielky 

2.1. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí zásielky od dopravcu túto zásielku skontrolovať, či nebola poškodená. Zásielkou podľa tohto reklamačného poriadku sa rozumie zabalený tovar odovzdaný predávajúcim nezávislému dopravcovi.

2.2. Zjavné poškodenie zásielky musí byť oznámené dopravcovi písomne v okamihu jej prevzatia kupujúcim. Kupujúci je povinný v okamihu prevzatia zásielky popísať spôsob poškodenia zásielky do prepravného (sprievodného) dokumentu dopravcu, či zápisu o škode. Kupujúci nie je povinný zásielku od dopravcu prevziať, ak je zásielka zjavne poškodená. V prípade, že kupujúci neuvedie zjavné poškodenie zásielky do prepravného (sprievodného) dokumentu dopravcu, prípadne nebude spísaný zápis o škode, má sa za to, že zásielka bola prevzatá kupujúcim zjavne nepoškodená.

2.3. Skryté poškodenie zásielky je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu najneskôr do 2 pracovných dní od prevzatia zásielky, a to písomnou formou predávajúcemu s nasledujúcimi informáciami: názov a adresa kupujúceho, identifikačné číslo zásielky (číslo kódu balíka), popis poškodenia zásielky a fotodokumentáciu škody (obal, tovar ).

3. Práva z chybného plnenia

3.1. Ak je dodanie chybného tovaru podstatným porušením zmluvy (§ 2106 Občianskeho zákonníka) môže kupujúci:

Požadovať odstránenie vady dodaním novej veci bez vady alebo dodaním chýbajúcej veci, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti veci, môže kupujúci požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady.

Požadovať odstránenie vady opravou veci alebo potlače.

Odstúpiť od zmluvy v predmete chybného plnenia.

3.2. Ak je dodanie chybného tovaru nepodstatným porušením zmluvy (§ 2107 Občianskeho zákonníka) môže kupujúci:

Požadovať odstránenie vady opravou veci alebo potlače.

3.3. Voľba medzi vyššie uvedenými právami z chybného plnenia patrí kupujúcemu len v prípade, že vadu oznámi predávajúcemu v lehotách podľa 5.1. až 5.3. reklamačného poriadku spoločne s kópiou dodacieho listu alebo faktúry as chybným tovarom v reklamovanom množstve. Uplatnené právo z chybného plnenia nemožno bez súhlasu predávajúceho meniť.

3.4. Právo z chybného plnenia sa považuje za riadne uplatnené, ak je chybný tovar kompletný, uplatneniu práva z chybného plnenia nebránia všeobecné zásady hygieny a sú písomne oznámené všetky údaje uvedené v čl. 4.2. reklamačného poriadku a priložené listiny podľa čl. 

4. Miesto pre uplatnenie práva z chybného plnenia tovaru (reklamácia)

4.1. Kupujúci uplatňuje právo z chybného plnenia tovaru (reklamuje) na akejkoľvek čerpacej stanici Shell, kde s ním bude spísaný reklamačný protokol. Tovar značiek Philips a Kärcher kupujúci reklamuje v autorizovaných servisoch a priloží listiny podľa čl. 3.3. reklamačného poriadku.

 

Tu nájdete autorizované servisy Philips:  www.philips.sk/autorizovaneservisnestrediska

Tu nájdete autorizované servisy Kärcher: www.karcher.cz/autorizovaneservisy

 

4.2. Právo z chybného plnenia tovaru (reklamáciu) uplatňuje kupujúci vo vlastnom písomnom alebo e-mailovom oznámení, ktoré bude obsahovať nevyhnutné údaje:

• Názov (meno) kupujúceho.

• Miesto podnikania (príp. bydlisko u fyzických podnikateľov).

• Názov a množstvo reklamovaného tovaru, kód produktu, číslo faktúry alebo dodacieho listu predávajúceho, dátum prevzatia tovaru.

• Popis vady tovaru.

• Voľbu práva z chybného plnenia tovaru.

• Dátum a podpis kupujúceho (podnikateľa alebo ním poverenej osoby).

• Ak je to možné aj dátum a podpis obchodníka predávajúceho alebo jeho vedúceho, potvrdzujúce prevzatie reklamácie kupujúceho na vybavenie.

4.3. Kupujúci odovzdá súčasne s reklamačným listom aj predmetný chybný tovar v plnom reklamovanom množstve. Reklamácia nevráteného reklamovaného tovaru, nemôže byť uznaná, pokiaľ sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak.

5. Lehoty na uplatnenie práva z chybného plnenia tovaru

5.1. Kupujúci je povinný uplatniť (reklamovať) všetky práva z chybného plnenia bez zbytočného odkladu a dodacími podmienkami predávajúceho a čl. 5.2. a 5.3. reklamačného poriadku a spôsobom uvedeným v tomto reklamačnom poriadku.

5.2. Vady tovaru, ktoré sú kupujúcim zistiteľné pri prevzatí tovaru (zjavné vady), je kupujúci povinný uplatniť najneskôr do 14 pracovných dní odo dňa odovzdania tovaru od nezávislého dopravcu, pričom pre splnenie stanoveného termínu je pre uplatnenie nároku z chybného plnenia zaslaného nezávislým dopravcom rozhodný dátum na odovzdávacom protokole daného dopravcu, tým nie je dotknutá povinnosť hlásiť poškodenie zásielky v lehote podľa 2.3. reklamačného poriadku.

- Pri dodaní tovaru nezávislým dopravcom najneskôr do 14 pracovných dní odo dňa odovzdania tovaru, pričom pre splnenie stanoveného termínu je pre uplatnenie nároku z chybného plnenia zaslaného nezávislým dopravcom rozhodný dátum na odovzdávacom protokole daného dopravcu, tým nie je dotknutá povinnosť hlásiť poškodenie zásielky v lehote podľa 2.3 . reklamačného poriadku.

5.3. Skryté vady tovaru, ktoré sa stanú zjavnými až po prevzatí tovaru, je kupujúci povinný uplatniť ihneď potom, čo ich zistí, pokiaľ sa taká vada prejaví v dobe do 6 mesiacov po odovzdaní tovaru kupujúcemu.

5.4. Prípadné omeškanie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže zapríčiniť prehĺbenie vady, znehodnotenie tovaru a môže byť dôvodom odmietnutia reklamácie.

5.5. Doba od uplatnenia práv z chybného plnenia až do doby, kedy kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak je výsledkom reklamačného konania výmena reklamovaného tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru. Pri výmene chybného tovaru či jeho časti sa vzťahuje nová záručná doba iba na vymenený tovar prípadne jeho časť.

5.6. Záručnú dobu nemožno zamieňať so životnosťou tovaru, tj dobou, počas ktorej pri správnom používaní a správnom ošetrovaní vrátane údržby môže tovar vzhľadom k svojim vlastnostiam, danému účelu a rozdielnosti v intenzite jeho užívania vydržať.

5.7. Ak kupujúci neoznámi predávajúcemu vadu tovaru vo vyššie uvedených lehotách alebo ak nie sú predávajúcemu zaslané dostatočné podklady na reklamáciu, zanikajú všetky práva z chybného plnenia kupujúceho voči spoločnosti REDA SK s.r.o.

6. Lehoty na vybavenie práv z chybného plnenia tovaru (reklamácia)

6.1. Pre vybavenie práv z chybného plnenia dodaného tovaru je stanovená lehota 2 mesiace odo dňa jej doručenia predávajúcemu. Táto lehota sa predlžuje pri chybách odstrániteľných o dobu, počas ktorej bude vada odstraňovaná opravou u tretej strany, prípadne u dodávateľa či výrobcu tovaru.

7. Záverečné ustanovenia

7.1. Skutočnosti neupravené týmto reklamačným poriadkom budú medzi zmluvnými stranami, predávajúcim a kupujúcim, riešené podľa príslušných ustanovení Občianskeho zákonníka v platnom znení.

7.2. Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 1. novembrom 2023.